miercuri, 14 aprilie 2010

Pastele Blajinilor

Redactez postarea asta cam tarziu, dupa ce sarbatoarea a avut deja loc, dar cred ca merita amintit un obicei frumos numit Pastele Blajinilor.
Mai precis, in prima zi de luni dupa Saptamana Luminata, in unele zone din tara noastra credinciosii ii pomenesc in mod deosebit pe cei plecati la cele vesnice din familia sau din alturajul lor. Cum in prima saptamana dupa Pasti (Saptamana Luminata) nu se fac slujbe pentru morti, cu prima ocazie - luni- preotul si credinciosii se aduna la cimitir. Parintele ii pomeneste pe cei plecati la cele vesnice, credinciosii dau de pomana pentru ei pasca si oua rosii proaspete aduse in cosuri, ca la Inviere.
Dupa slujba unde cimitirul rasuna frumos ca Hristos a inviat, lumea mananca bucate primite de pomana. Familia se aseaza la capataiul crucii si, intr-o comuniune armonioasa intre cei vii (biserica luptatoare), cei adormiti (biserica biruitoare) si natura, se simte intr-un mod special bucuria Invierii Domnului.
Cu aceasta ocazie familia se reuneste, rude de prin alte sate se aduna la capataiul celor dragi si toti traiesc aceasta atmosfera de bucurie cum numai in preajma Sfintelor Pasti se intampla.
Eu una iubesc acest prilej de comuniune. Am pus aici pozele pe care le-am facut in 2007 cu aceasta ocazie in satul bunicilor mei unde, de mica, m-am bucurat alaturi de cei dragi.
Aceasta postare mi-a fost inspirata de Loredana care a pomenit si ea despre acest obicei frumos.
Hristos a Inviat !


Niciun comentariu: